Uchwała w sprawie akcji protestacyjnej

19 marca 2015

Uchwała Nr 1 /2015 Zarządu Głównego Związku Nauczycielstwa Polskiego z dnia 17 marca 2015 r. w sprawie podjęcia ogólnopolskiej akcji protestacyjnej 17 marca br. Zarząd Główny ZNP podjął decyzję o rozpoczęciu ogólnopolskiej akcji protestacyjnej pracowników oświaty i zorganizowaniu manifestacji w Warszawie w sobotę, 18 kwietnia br./ sobota /.

Dość lekceważenia , ignorowania nauczycieli !

– zerwania rozmów przez ministra edukacji ze stroną związkową reprezentującą środowisko oświaty / utrata legitymacji do prowadzenia dialogu społecznego / ZNP żąda : – 10% wzrostu wynagrodzeń nauczycieli w 2016 r. / od 2012r. zamrożenie kwoty bazowej i brak wzrostu wynagrodzeń / – powrotu do systemowego rozwiązania regulacji wynagrodzeń nauczycieli od stycznia kolejnego roku, a nie od września (zgodnie z zasadą podwyższania wynagrodzeń w sposób określony w art. 30 ust. 11 Karty Nauczyciela); – zwiększenia udziału płacy zasadniczej w ogólnym wynagrodzeniu nauczycieli – uporządkowania prawa oświatowego i rozpoczęcia prac nad nową ustawą o systemie oświaty, – przeciwdziałania patologicznym sytuacjom związanym z przekazywaniem szkół samorządowych innym podmiotom – upowszechnienia wychowania przedszkolnego – rozmów o kształceniu zawodowym nauczycieli i zmianie obecnego systemu tak, aby studia lepiej przygotowywały do wykonywania zawodu Nie ma zgody ZNP na : – likwidację Karty Nauczyciela (wyrok Trybunału Konstytucyjnego : „ Karta Nauczyciela jest instrumentem prawnym służącym zapewnieniu bezpłatnej oświaty o odpowiedniej jakości i na możliwie równym poziomie „) – brak odpowiedzialności państwa i aprobatę resortu edukacji dla łamania prawa konstytucyjnego i prawa oświatowego przez samorządy w procedurach likwidacji publicznych szkół i placówek oświatowych , przekształcaniu i przekazywaniu oświaty publicznej , prywatyzacji oświaty, dyskryminacji w zatrudnianiu pracowników – wyzbywania się odpowiedzialności państwa za poziom realizacji zadań oświatowych / ograniczenie roli nadzoru pedagogicznego / oraz realizacji zadania własnego – prowadzenia oświaty publicznej przez samorządy – zmianę przepisów prawa bez ustawowego upoważnienia / „ dostosowanie „ prawa oświatowego do potrzeb oświaty niepublicznej – urynkowienie i komercjalizacja edukacji / biznes oświatowy /